วันอาทิตย์ที่ 9 กันยายน พ.ศ. 2555

Present Tense of Modal Verbs

Das Modalverb im Präsens-form (Present Tense of Modal Verbs)

                            dürfen
ich                       darf
du                        darfst
er/sie/es              darf
wir                       dürfen
ihr                        dürft
sie                        dürfen
Sie                       dürfen



                           können

ich                       kann
du                        kannst
er/sie/es              kann
wir                       können
ihr                        könnt
sie                        können
Sie                       können

Examples:

1. Ich kann bis neun Uhr im Zimmer Bleiben.
(I can stay in this room until 9 o'clock.)

2. Kannst du Thai-curry kochen?
(Can you cook Thai curry?)

3. Ja, kann ich.
(Yes, I can.)




                           mögen
ich                       mag
du                        magst
er/sie/es              mag
wir                       möggen
ihr                        mögt
sie                        mögen
Sie                       mögen




                           müssen
ich                       muß
du                        mußt
er/sie/es              muß
wir                       müssen
ihr                        müßt
sie                        müssen
Sie                       müssen




                           sollen
ich                       soll
du                        sollst
er/sie/es              soll
wir                       sollen
ihr                        sollt
sie                        sollen
Sie                       sollen




                           wollen
ich                       will
du                        willst
er/sie/es             will
wir                       wollen
ihr                        wollt
sie                        wollen
Sie                       wollen



ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น